قصيــدة متستعمنيش من الامبراطور ريان


لو سمحـــت متستعمنيش 
ارجوك وانتا بتكلمنى بص فى عيني ومتسرحش لو عارف انــك هتجيني بطل تغمز بتطل تهمس راح اشوفــك راح اشوفــك لو هتغميني  خليــك واضـح وارفـع صوتـك متخبيش متستعمنيش ومتفــكرش اننا مش عرفـك لو تتسحــب برده انا شيفــك ليـه تستخدم عجز بحيــله انتا جرحت عواطفــى بعطفــك اوع تكــون فاكر نظرك مبياذيش متستعمنيش
وانتا يا شايف تعرف تشرح معنــى الضلمة يعم مفتــح لو تسمحلى انا راح اقولك عارف لم تتوه او تسرح مهما تبحلك مخــك فاصل مبيجيش 
انا على طول بقا سرحان فاصل تايه مش قلان 
ودا مش ياس دي طبعتي عايش بيها وعنــدي ايمان فى متسرحش دانتا مفتـح عيــب متجيــش 
وانا لاكايب والا وحدانى والا عايش بلعن فى زمانى بس انا حر لو افضل ساكت ومش من حقك تستعمانى 
لو فى مكانى مش هتعيــش ومتفــكرش اننا مش راضي  او عايش على زكرا الماضي او مش عايز احسن انى اعمه لا دى حقيقة واضــحه قصادي 
بس اسمحلى انا من حقى برده اعيــش دانا انسان لو ناقــص عيــن عندي ودان عندي ايدين 
عندي لسان يحكيلك عني واقدر اقولك تطلع ميــن انتا بعيــنك لو غمضت متشفنيش يبقا متستعمنيش
انا اقدر اشوفــك ولو مش جنبي ومش من عندي من ربي الل اداك النور فى عنيك حلى النور كلة فى قلبى لو غمضت 
لو غمضنا ا بقانورى مبيطفيش 
انا عايش بسمع فى كلام وادخل فيــه زاى الاحلام واعرف مين بيقول من قلبــة واعرف مين بيقول اوهام
اصل الضلمة مفهاش هزه والا تشويش 
تعرف لو فتحت ثوانى حتى ان كونت راح اتعمي تاني راح اغمضهم بقا بمزاجى اصل الضلمة مليا كياني 
راح توحشنى بس النور مبيوحشنيش وانا يا حبيبي بحب النور وياما حوالت اطيح واثور انا زيك بلعن فى الضلمة 
بس الضلمة عندي بحور مبتخلصش مهم بجدف مبتمشيش وهقولك على حاجه مهمه اوع تفــكر تلعن ضلمة انا لو منــ: اولع شمعــه شمعه ممكن تنهي العتمه متكسلش عافر كافح متخليش دانا مع انى معنديش شمعه لسه فى عيني بقيا دمعــه يمكن ضي الدمعه ينور يمكن شق الدمعه فية لمعه وبمسكوتش
بفضل اعيط والا تضويش بس هعيط وحدي واخفي يمكن تضوي يمكن تشفي ولو مضوتش ولو مشفتش هفضل اعيط مش راح اكفي متفكرش ان الاعمه مبيبكيش متستعمنيش نفســك تسالنى وملهوف هوا انا نفسي ابقا بشوف ارجوك اسكت مش راح اجوبك الفكرة بتملنى من الخوف متكلمش وعشان خطرى متسالنيش عايز افتح او متعود تفرق ايه مش هتزود لو كنت مغمض بمزاجي كنت هخلى مزاجي يحــدد مبهظرش 
لو بمزاجي كنت مجيش افرح والا احزن مفرحش بقوم من نومي ومفتحش واقضي يومي زاى النايم واما اجي انام مبغمضش مبتفركش اغمض افتح بردة مفيش 
ف وحيات عينـيـكم متستعمنيش 
ياريت تكون عجبتكــم

هناك تعليقان (2):

  1. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  2. رؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤؤعه تسلم يدك يابرنس

    ردحذف

تعديل

الزوار

Ads 468x60px

أرشيف المدونة الإلكترونية

تابعني

عن المدون

Featured Posts Coolbthemes

Recent Posts

فيديو

مدونة الامبراطور ريان ترحب بالاخوة الزائرين للمدونة ونرجو من الله أن المدونة وما فيها تحوز إعجابكم ومتمنين من الله الصحة والعافية لكل زوار وأعضاء المدونة إدارة المدونة ريان

تبادل اعلاني

انضم إلى معجبينا على الفيسبوك

احصائيات المدونة

الرياضة الجزائرية

اخر التعليقات

Recent Post

الدوري الاسباني

تعديل

بحث

المواضيع الشائعة

الأكثر قراءة هذا الأسبوع

مدونة ام الدنيا تصميم بلوجرام جميع الحقوق محفوظة 2014

صور المظاهر بواسطة sndr. يتم التشغيل بواسطة Blogger.